Cum sa-ti pastrezi articulatiile sanatoase in functie de varsta

19 Mai 2014


 Cum sa-ti pastrezi articulatiile sanatoase  in functie de varsta

De multe ori nu ne dam seama cat de importanta este sanatatea articulatiilor, decat in momentele in care incepem sa avem dureri. A-ti pastra articulatiile sanatoase inseamna mobilitate, inseamna o viata de calitate. Oricine doreste sa-si pastreze articulatiile intr-o forma buna, trebuie sa le ingrijeasca, sa duca o viata sanatoasa, sa faca miscare si sa aibe  in vedere si o alimentatie adecvata.

Articulatiile in perioada copilariei si adolescentei

Este o perioada importanta, pentru ca ceea ce se intampla acum poate impacta sistemul articular al viitorului adult. Ultimele studii arata ca leziunile care nu sunt tratate in copilarie pot cauza  osteoartrita in viata viitorului adult. Iata cum putem sa ne ajutam copiii sa aibe articulatii sanatoase:

- Lasa-ti copilul sa invete sa mearga in mod natural!

Inainte sa se inventeze modulele si premergatoarele, copii invatau in ritmul lor sa mearga. Sistemul lor osos nu este pregatit pentru a folosi premergatoarele, acestea putand afecta aliniamentul oaselor si chiar intarzia dezvoltarea fizica, dar si psihica, asa cum o arata ultimele cercetari.

- Variaza sporturile!

In ceea ce priveste activitatea fizica, aceasta ar trebui sa fie moderata, si sa existe activitati variate, pentru ca fiecare sport dezvolta in mod diferit muschii si solicita in mod diferit articulatiile. De asemenea, incalzirea joaca un rol foarte important.

Articulatiile la 20 sau 30 de ani

In aceata perioada articulatiie sunt foarte stabile, aceasta fiind perioada ideala pentru intarirea sistemului osos si muscular prin sport. Din pacate, stilul de viata modern a creat un soi de cerc vicios: stam la birou foarte mult, si ca sa putem sa compensam lipsa de miscare, apelam la ore de fitness de dificultate mare care sunt foarte solicitante pentru articulatii.

Fiindca la aceasta varsta dispun de multa energie, oamenii au adesea tendinta de a-si testa limitele in activitatile sportive, ceeea ce poate conduce, in timp, la uzarea articulatiilor. Evitati exercitiile care va provoaca dureri sau sa faceti anumite antrenamente pentru care nu sunteti pregatit.

- Multa miscare

Sportul ajuta la distribuirea lichidului sinovial in  articulatii, prevenind rigidizarea lor. Miscarea ajuta de asemenea la intarirea muschilor si a oaselor, care, prin urmare, intaresc si articulatiile. Inotul, ciclismul, exercitiile de rezistenta sunt foarte indicate.

 

 

- Ai grija la pozitia coloanei vertebrale

 

Stai ore in sir cu ochii-n calculator ? Faci echilibristica pe tocuri? Sau poate iti tii geanta sau copilul pe acelasi sold? Toate aceste lucruri isi deterioreaza aliniamentul corpului si pun o mare presiune pe articulatii.  Misca-te la fiecare ora, fa cateva exercitii de stretching o data pe zi, si investeste in niste pantofi comozi.

 

- Fumatul si alcoolul distrug articulatiile

 

 Fumatul dubleaza riscul de artrita reumatoida iar prea mult alcool poate conduce la guta in viitor. Daca o persoana sufera deja de artrita, fumatul incetineste procesul vindecarii. Fumatorii care au fost diagnosticati cu artrita reumatoida raspund mai greu la tratamentele uzuale, decat cei care nu fumeaza.

Pentru a evita deteriorarea articulatiilor, incercati sa nu fortati o singura articulatie. Folositi articulatile mari si puternice ale corpului, decat pe cele fragile si mici. Spre exemplu: purtati geanta pe umar decat pe brat, in mod special daca aceasta este grea, tineti pungile aproape de corp, decat sa le tineti in ambele maini la distanta de corp.
 

Articulatiile la 40, 50 si 60 de ani

Incidenta bolilor articulare a crescut mult in ultimele decenii. Osteoartrita este cea mai intalnita afectiune in acest sens, urmata de artrita reumatoida. Ambele afectiuni necesita tratament medical pentru a stopa progresul si pentru a putea controla durerile.

- Incercati sa dati jos kilogramele in exces

1 kg de greutate in plus e ca si cum ai avea un bagaj de 3-5 kg care pune presiune pe articulatii.

Studii recente au aratat ca a scapa de 5 % din greutatea in exces are un efect vizibil in atenuarea durerilor cauzate de osteoartrita.

- Continuati sa faceti miscare

Poate suna paradoxal, insa daca va dor articulatiile din cauza osteoartritei, aveti nevoie de miscare, intrucat singurul mod in care articulatiile primesc nutrienti este prin activitatea fizica, nu prin odihna. Miscarea ajuta si la intarirea muschilor si a sistemului osos, ceea ce are un impact benefic si asupra articulatiilor. Mersul pe jos, inotul si ciclismul sunt forme de exercitii cardio ce nu pun presiune pe articulatii.Daca suferiti de artrita, un fizioterapeut poate sa va construiasca un program de exercitii de stretching  pentru intarirea articulatiilor.

Articulatiile la 70 de ani si peste

Durerile articulare sunt foarte frecvente dupa varsta de 70 de ani. Conform statisticilor, mai mult de jumatate din oamenii cu varste peste 65 de ani sufera de artrita din cauza erodarii cartilajelor sau a pierderii lichidului sinovial.

- Faceti exercitii usoare, dar variate

Exercitiile fizice regulate pot ajuta la mentinerea functiei articulatiilor, diminueaza rigiditatea acestora si amelioreaza oboseala, reduc durerile articulatiilor prin intarirea muschilor care le sustin si pot sa scada riscul aparitiei diabetului si bolilor cardiovasculare care insotesc de cele mai multe ori artrita reumatoida. Sunt recomandate exercitiile care nu pun presiune pe articulatii –cum ar fi mersul pe jos, gimnastica in apa, yoga, pilates si Tai Chi.

- Imbunatatiti-va echilibrul!

Un fizioterapeut sau antrenor personal va pot ajuta cu conceperea unui program de exercitii pentru  echilibru. O pereche buna de pantofi speciali cu suport pentru glezne poate ajuta, de asemenea,  la  stabilitate.

- Hraniti-va oasele

Durerile articulare pot apare ca un rezultat al scaderii  densitatii osoase, un fenomen foarte des intalnit dupa 70 de ani. O dieta bogata in calciu, vitamina D, potasiu, magneziu, zinc pot creste densitatea osoasa.

- Suplimentarea e indicata la orice varsta!. 

In cazul artrozei, artritei, coxartrozei, reumatismului, entorselor, rupturilor de menisc, tendinite, bursite recomandam Celadrin™ Unguent Forte, ce ajuta la reducerea disconfortului articular si muscular,  la stabilizarea si mentinerea sanatatii membranei celulare, in general, si a membranei sinoviale, in special precum si  la formarea normala a lichidului sinovial din articulatii pentru lubrifierea permanenta a cartilajului acestora.

Pentru preventie sau pentru mentinerea unui sistem articular sanatos, mai ales daca stiti ca sunteti predispus la astfel de afectiuni, recomandam cure de cate 3-6 luni pe an de Celadrin™ Extract Forte, ce este indicat in sprijinirea mobilitatii si sanatatii articulatiilor, a coloanei vertebrale si a muschilor,  in cazul disconfortului articular, muscular sau de la nivelul spatelui, pentru incetinirea proceselor degenerative de la nivelul articulatiilor, in cazuri de rigiditate la nivelul aparatului osteoarticular sau in cazuri de cantitate insuficienta a lichidului sinovial.

Bucura-te de articulatii sanatoase!

Bucura-te de mobilitate si confort!

descoperă beneficiile suplimentelor Good Days Therapy

Alte articole care te-ar putea interesa

Ai o întrebare? Suntem aici!

Îți mulțumim pentru interesul acordat produselor Good Days Therapy!

Pentru informații, sfaturi personalizate și comenzi telefonice, apelează:

+40 724 58.27.69

+40 751 29.33.69

+40 762 61.92.46

*Luni - Vineri, 10:00 - 18:00, tarif normal

**În cazul în care toți specialiștii noștri sunt ocupați, vom reveni cu un telefon în cel mai scurt timp posibil.